Időtartam: 01/09/2020 – 31/10/2023

Egy fiatal gyermek fejlődési folyamata fontos lehetőség arra, hogy fejleszteni lehessen a gyermek társadalmi, valamint érzelmi készségeit. Fontos elemezni, hogy a különböző háttérrel rendelkező intézmények, illetve szakemberek hogyan kezelik a gyermek kezdeti megközelítését az bölcsődei intézményekhez. Az adaptálódás nagyon fontos állomása a gyermek szocializációjának, illetve a későbbi személyiségfejlődésének, hiszen a bölcsőde az életének első olyan állomása, ahol is a gyermek először találkozhat egy ilyen közeggel. Az alkalmazkodás ebben az esetben a fokozatos elszakadást jelenti pár hét alatt, lassú alkalmazkodást az új környezethez, és fokozatos átmenetet. Az egyik legfontosabb változás, amelyet a gyermek a bölcsődébe járáskor tapasztal, az az anyától/apától való elszakadás, az új személyes és térbeli környezet, a napi életritmus változása, az új mikrobiológiai környezet, az új étkezési szokások, az új típusú ételek, illetve az alkalmazkodáshoz való szükségesség. Ebben az átmeneti időszakban a gyermekek és szüleik nehézségeket tapasztalhatnak az új környezetbeli változások és különbségek miatt.

A fő cél a gyermek szociális és viselkedési adaptációjának, illetve a fontos tevékenységeinek elemzése és összehasonlítása a gyermekgondozási szolgáltatásokban. Alapvető fontossággal bír, hogy ez a projekt transznacionális jellegű, mivel a különböző európai partnerségek segítenek azonosítani és megosztani az bölcsődei szolgáltatások alkalmazkodási szakaszával kapcsolatos bevált gyakorlatokat.

Partnerek:

-Privatna predskolska ustanova “Montessori IQ” kutak (Bosnia and Herzegovina)

-ARCA Cooperativa Sociale (Italy)

-GEDI GESTIO I DISSENY SCCL (Spain)

-Józsefvárosi Egyesített Bölcsödék (Hungary)

-Preschool Pőngerjas (Estonia)