Időtartam: 1/10/2019 – 30/09/2021
Az írás-olvasás készség fejlesztése kulcsszerepet játszik a társadalmi kohézió előmozdításában, valamint a gazdasági és társadalmi különbségek csökkentésében. Az ECE megalapozza az élet későbbi sikereit az oktatás, a jólét, a foglalkoztathatóság és a társadalmi beilleszkedés szempontjából, és különösen fontos a hátrányos helyzetű gyermekek számára.
A READ projekt teljes mértékben megfelel az EU azon igényeinek, amelyek a korai oktatás korszerűsítésére és minőségének javítására, a kulcskompetenciák növelésére, valamint a tanárok és oktatók szakmai fejlődésére vonatkoznak, a nemzetközi együttműködésnek és a bevált gyakorlatok cseréjének köszönhetően.
A partnerek közötti kölcsönös tanuláson és a bevált gyakorlatok cseréjén alapuló módszertan rövid távú közös személyzeti képzési tevékenységeken keresztül, munkahelyi árnyékolás útján történő megfigyelés az óvodáskorú gyermekek műveltségi kompetenciáinak fejlesztési tevékenységei, valamint az általános iskolai első éves olvasási tevékenységek során.
Partnerek:
-Mesezene Association (Hungary)
-ARCA Cooperativa Sociale (Italy)
-Privatna predskolska ustanova „Montessori IQ kutak” (Bosnia and Herzegovina)
-CENTRO SOCIAL DE SOUTELO (Portugal)
-ERASMUSHOGESCHOOL BRUSSEL (Belgium)
-Kindergarten 37 Valshebstvo (Bulgaria)
-Inspectoratul Scolar Judetean Satu Mare (Romania)