Időtartam: 01/06/2011 – 31/05/2012
A projektben résztvevő szervezetek célja hosszú távú partnerség kialakítása, amely lehetővé teszi számukra, hogy megismerhessék egymás tapasztalatait és gyakorlatait az ápolási és integrált oktatás területén a különleges igényű csecsemőket, gyermekeket és a fiatal felnőtteket illetően. Az együttműködés magában foglalja a hivatalos oktatást és a felnőttképzést egyaránt, a szakképzést és a vonatkozó nemzeti hatóságok képviselőit, azaz minden olyan szereplőt, akinek fontos szerepet játszik a fogyatékkal élők oktatásába és társadalomba való befogadása. A kutatás magában foglalja a fenti csoportok oktatásával foglalkozó különböző intézményekről és szervezetekről történő adatgyűjtést, arról, hogyan és kik végzik ezt az oktatást. A projekt keretében elemezni kívánjuk a partnerországokban az inkluzív típusú oktatás gyakorlatára, annak használatát fokozó vagy akadályozó tényezőkre, a legsikeresebb módszerekre és az akadályok lehetséges megoldására vonatkozó adatokat, a fogyatékkal élők és környezetük szempontjából egyaránt.
A korai gyermekkor mellett a másik nagyon jelentős és sérülékeny időszak a fogyatékkal élők számára az a pillanat, amikor elhagyják a „védett” életet az oktatásba bekerülve. Jelenleg ez a korcsoport nem kap megfelelő útmutatást és tanácsot ahhoz, hogy potenciális munkavállalóként beléphessen a munkaerőpiacra.
Ennek fő oka az a tény, hogy a fogyatékkal élő fiatalok fent említett csoportjaival foglalkozó szakemberek nem kapták meg a szükséges képzést a befogadási folyamat megfelelő elősegítéséhez.
Partnerek:
– Rosalibri S.r.l. (Italy)
– Szigeti-Gyula János Egészségügyi Szakképző Iskola (Hungary)