Időtartam: 2016.12.01. – 2018.11.30
A MECEC+ célja az volt, hogy összehasonlító tanulmányt készítsen a multikulturális gyermekkori nevelésről a partnerek országaiban.
A projekt egyik hosszú távú célja az volt, hogy hozzájáruljon a hátrányos helyzetű gyermekek befogadásának javításához, valamint azon képességeinek fejlesztéséhez, amelyek szükségesek az esélyegyenlőség biztosításához a későbbi oktatásban és a jó tanulás eléréséhez. Különböző tanulmányok szerint a korai (óvodai) oktatás elengedhetetlen az iskolai sikerhez, a korai iskolaelhagyás megelőzéséhez és a gyermekek, de közvetve a családok kulturális és társadalmi integrációjához is. Ezenkívül a jó óvodai ellátás támogatja a nők munkaerőpiacra való bejutását, és ez a tényező alapvető a társadalmi-gazdasági integráció és a bevándorló családok és az etnikai kisebbségek tagjainak tisztességes életszínvonalának elérése szempontjából.
Ennek a projektnek köszönhetően a partnerek különböző innovatív módszereket osztottak meg a különböző problémák elemzésére és megoldására, ismereteket és eszközöket szereztek annak érdekében, hogy új egyetemi szintű képzést dolgozzanak ki az ECEC-ről, mint a veszélyeztetett gyermekek befogadásának és fejlesztésének eszközéről, a társadalmi kirekesztésről, különösen a bevándorlók és a romákat illetően.
Partnerek:
-Eötvös Lóránd Tudományegyetem (Hungary)
-Józsefvárosi Egyesített Bölcsödék (Hungary)
-ARCA Cooperativa Sociale (Italy)
-UNIFI – Universitá degli Studi di Firenze (Italy)
-Serveis a les persones ENCIS (Spain)